Alla inlägg under mars 2012

?

Av Helena - 1 mars 2012 10:45

Varför ska livet vara så jobbigt ibland? Varför ska man ha en massa motgångar hela tiden? Jag bara undrar. Visserligen har jag de bra just nu. Men hur kommer morgondagen att se ut? Ja visst tänker ni, de är där ingen som vet. Nä men detta kan ibland göra mig lite orolig. Att inte veta. att inte ha kontroll. För hur de än är så måste jag nog erkänna att jag är ett litet kontrollfreak? Jag behöver veta för att kunna fortsätta på säkra vägar. Att kasta mig ut i de okända är inte ritkgit min grej. Så att jag överhuvudtaget har träffat min älskling är i min värld ett under. För jag tog steget o kasta mig rakt ut i ovetskapen. Jag tog chansen. Utan att ha ett skyddsnät. Utan att veta ngt. I dag kan man tycka att så gör man bara inte. Men samtidigt blev de ju så bra. Jag ongrar inte en sekund att jag vågade ta steget. Att jag vågade åka. De är de bästa jag gjort i mitt liv. Om man bortser fr mina barn då såklart. För de kommer alltid att vara nr1. Och de är väl så de ska vara. Men älskling kommer på en väldigt tät 2a plats så e de bara. 


Jaja lite tankar så här på torsdags förmiddagen. Snart dags att bege sig mot jobb o en kväll i goda vänners lag. =) 



Puss <3

Av Helena - 1 mars 2012 09:20

igen. veckorna går så fort. Jag fattar inte vart de tar vägen. Jobbar ännu en kväll. Ska bli mysigt men samtidigt lite spännande o se hur de blir. Hade en massa pat in i morse. Så dagen lär väl bli smått kaotisk..  Men de får vi reda upp i kväll. Var ett ritktigt trevligt gäng som jobbade i går kväll. De går alltid lättare att jobba då. tiden blir inte så seg. 

Dagen hade varit på utbildning i ett nytt data program som vi kanske ska få. Iaf att använda till våra gravida patienter. Men ännu är inget bestämt. Förstår inte riktigt varför man inte kan använda de programmet som redan finns? Och om man nu ska ha ett nytt program varför låter man personalen gå på utbildning ( intrudoktion) innan man beslutat hur utformningen ska se ut och innan de är klubbat att man verkligen ska ha detta. Känns lite som bortkastad tid om de nu skulle bli ett nej. men men Så e de. Bara att gilla läget. 


Känner mig lite nyttig i dag. Har redan hunnit med en maskin tvätt.  är så skönt att sätta igång timern på kvällen när man gå å lägger sig så är tvätten färdig när man vaknar.  =) hinner säkert med en maskin till innan de är dags att bege sig. Om man skulle ta o dammsuga o diska lite innan man sticker så är iaf de gjort innan helgen. Japp de tror jag bestämt att jag gör. =) 



Puss <3

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards