Alla inlägg under december 2012

Av Helena - 22 december 2012 13:40

Varför måste man hela tiden berätta vad man gör eller ska göra? 

Spelar en del Yatzy online. Och många av dem man spelar med berättar hela tiden när de ska avsluta ett spel om vad de ska göra istället för att spela. T.ex att nu ska jag iväg o handla eller nu kan jag inte spela mer för jag måste laga middag. 

Hur mkr av detta är sanningar? Varför har vi ett behov av att rättfärdiga oss för vad vi ska göra? Har man ett sådant behov av att visa sig duktig? Eller att bara prata? Jag förstår inte riktigt. Iaf inte när de gäller att man t.ex pratar med okända människor. 

Vad bryr jag mig om att du ska städa eller skala potatis? Kan du inte spela mer så kan du inte. Du behöver inte berätta för mig varför. 

Man kanske gör detta av ren artighet. Jag vet inte. 


Och när vi ändå är inne på detta med att "berätta" saker. Varför måste vissa berätta vart steg de tar t.ex på fb? Jag förstår de inte. Visst jag skulle oxå kunna berätta vart steg jag tar. Men de skulle inte vara roligt. För då har man ju inget att prata med sinna vänner om när man väl ses. Eller? Visst man kanske inte skriver allt och kan utveckla över ett samtal. Men..  Jaja..  De är mkt konstigt som händer i vår herres hage. Och de är väl bara att acceptera att vi alla är olika. att vi inte gör och beter oss lika. Tur är kanske de. 


Vad vill jag då ha sagt med detta? tja inte vet jag. Men behövde nog bara få av mig lite av mina tankar o funderingar. Samt att de var dags att uppdatera här.. ;) 

God Jul!!!!!

Av Helena - 17 december 2012 13:55

Vila i frid du kära kollega och vän.


Tack Kristina för att du sjöng denna underbara visa så vackert i morse. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards