Alla inlägg under september 2012

Av Helena - 25 september 2012 09:01

I dag är man ledig efter en hel helgs arbete. Har varit en kanon bra helg. Har jobbat med ett bra gäng. Även om de har hänt en del missöden så har de varit övervägande positivt. 


Men ngt är där på jobb som ligger o bubblar under ytan. Vad? Ja de vet jag inte. Har de med besparingar att göra eller ngt annat? Är emellanåt en väldigt negativ stämning. Kanske bara är hösttrötthet eller ngt. Jag vet inte. Tänker iaf försöka jobba på och inte lägga så mkt energi på de. Utan bara göra de man ska. Kanske lite mer..  Jag vet inte.. Men jag känner att jag oxå påverkas negativt. Och blir gnällig. Usch!!! De gillas inte. Jag vill inte vara en gnällkärring ju. ;) 


Idag är iaf en underbar dag. Jag är ledig och ska ta tag i saker som hänger efter här hemma. Tvätta sonens kläder och lite annat. Ikväll blir de middag med MaPa. Och de ska äntligen bjuda mig på surströmming..  =) Ser så fram emot detta och längtar så. De trodde man inte när man var 14-15 att man en dag skulle längta efter att få bli bjuden på detta. Se om de lever upp till mina förväntningar. Har ju inte ätit surströmming sen förra året tror jag. Fick nog inget i våras..  :( 


Ska iaf iväg på Ladies Night med sekreterar kollegerna..  Ska bli häftigt. Dels att få komma ut o göra ngt helt annat och dels att få se dessa karlar. =) Är jätte glad att jag blev erbjuden att få följa med. =) 


Alltså hur kan man lämna ut sig helt via dessa sociala medier? Jag fattar inte. Ja jag vet att jag gör de samma nu.. Men jag är ju iaf lite anonym eller?? ^^

Men att man dagligen lägger upp en massa ointressant info om vad man gör, äter, mår. Jaja de är väl inte meningen jag ska förstå heller. Jag är kanske för gammal för detta. ;) 


I helgen kommer iaf älskling hit. Längtar så. Ska bli så mysigt att få rå om honom igen. På lördag så blir de en tripp till Ystad och sen är de middag hemma hos bästa väninnan o hennes familj. Att vi ska till Ystad är L´s fel.. ;) Hon kom ju med i skånelaget o de ska träna. Även om inte hon kan vara med o träna så vill hon gärna ner o titta. Och bara detta är ju kul. Så vi sa att vi skulle göra Ystad medan hon tittar på tjejerna. Så vi hoppas på fint väder i helgen. 


Puss <3



Av Helena - 21 september 2012 10:11

Usch denna vecka har inte alls varit kul. Jag har haft feber från och till. Ont i hela kroppen och helt matt är jag. Men känner mig mkt bättre idag så i dag blir de jobb. Pappa är tydligen riktigt dålig. Hade försökt jobba i onsdags o igår. Men fått gå hem igen. :( Usch. Stackars pappsen. Mamma hade iaf kommit igång o jobba igen.  Och de är ju ngt. De har ju legat en hel vecka bägge två.. 


Igår kväll 23.16 så hände de jag befarat. De ringde fr elevhemmet o sa att E inte var på sitt rum..  *suck* denna oro som vaknade till liv. Inget bra alls. C ( pedagogen) hade inte fått tag på honom på mobilen heller. Illa..  Jag ringde säkert 5 ggr innan E svara. Dessa tankar som han komma innan..  USCH!!! Men de visade sig att han var hos en kompis en våning upp. Och han gick direkt ner till C o sa var han var.. Så då kunde jag somna om igen. Jätte bra att de ringer, och att de hör av sig när de inte hittar lr får tag på "barnen". Men vilka skräck minuter man som mamma upplever innan ungen svarar.. De visade sig även att E´s säng var helt nerkladdad med tandkräm. Inte den enda sängen tydligen. De går sånna "pojksträck" just nu på boendet. Man kletar in allt med tandkräm..  Tur att de själva får städa efter sig. Ungar...  


Var o magnetröntga L´s arm igår. En upplevelse bara de. Så nervös hon var innan. Och så gullig hon såg ut i rocken hon fick på sig. ;) Duktig var hon. Låg stilla 20 min så de fick röntgat ordentligt. Hoppas att de hittar ngt. Så vi kan få ett svar på om hon har brutit sig eller inte..  Vi får väl se. 


Kram o Puss

Av Helena - 17 september 2012 07:06

0700. Bläää jag är redan vaken..  Och jag behöver egentligen inte. Jag skulle kunna sova iaf till 10 om jag vill.. Men näää jag måste gå upp..  Måste väcka sonen..  Som vägrar gå upp..  Jaja nu e han uppe iaf..  Och nu känner jag mig inte trött längre..  Fast jag tänkte hoppa ner i sängen igen när han har gått o sova en stund till..  För de måste jag nog om jag ska klara av att jobba kväll. 

Så nu sitter jag här med mitt kaffe. E har stuckit till skolan, L sover fortfarande..  Men jag är vaken..  Och pigg..  :( 


Helgen har varit lugn. Fredagen ägnades åt storstädning och sen har jag bara vilat resten av helgen..  =) Tvättat ngn maskin tvätt har jag klart gjort.. Men de sköter sig ju själv. 

I lördags hade vi stora bakardagen här. Jag gjorde matbullar, kanelbullar, nötkakor o havreflarn. Mumsigt blev de även om de 2 sistnämnda inte blev så lyckade.. Idag är de dags att baka en ny omgång matbullar. Så vi har lite frukost här hemma i veckan. 

Nu ska de drickas kaffe o skummas igenom lite bloggar.. 


Puss på er där ute..  

Av Helena - 5 september 2012 09:04

Ibland undrar jag om de är mig de är fel på? Eller om de är jag som är för känslig o tar till mig saker som jag kanske inte borde? Jag vet ärligt inte. Jobbade helgen o hade en helvetes lördag. Fast jag vet fortfarande inte om de var mig de var fel på? Hade iaf häcken full. Och de kändes inte som man hade ngn back up. Tyckte jag rusade både hit o dit och blev aldrig färdig, medan min kollega satt o förkovra sig framför datorn. Visst de ingår oxå i vårat arbete. MEN inte när ngn springer o har häcken full. Kan man inte hjälpa till isf? Och jag bad faktiskt om hjälp. Även om de inte blev som jag tyckte. Så visst fick jag lite back up. Visst gillar jag när där är o göra. Och de händer saker hela tiden. MEn när man känner att tiden rinner iväg för en o man inte hinner med. Då blir jag lite frustrerad. Nä usch vad gnällig jag är nu. Inte likt mig. Skärp dig!!!!!


I lördags kväll var de iaf efterfest här i stan. Härligt att kommunen ordnar saker. L var nere o såg Ulrik Munther (lr hur de stavas, orkar inte kolla upp de nu heller) Hon fick både en planch och en autograf på armen. Helt salig var hon iaf. Och levde i 7e himlen i flera minuter när hon kom hem. Han hade ju hållt henne i handen när han skrev på armen. ;) Vilket fick mig o minnas när jag o mina f.d svägerskor var på Sundspärlan i Hbg o såg Barbados. En av många ggr. Och jag fick M. Carlssons autograf på armen.. Nästan lika salig var jag..  Eller inte riktigt men iaf. Så jag vet hur L kände sig i lördags..  

Annars har helgen flutit på. E stack till Svalöv i söndags så honom har jag inte sett på hela helgen då hans flickvän var här och de lever på E´s rum. Ser dem knappt. Men men de är väl så när man är kär o tonåring? 

Bomben som slog ner var att mina barn ska få ett syskon till. (nä inte här) Och detta kan man ju tycka o tänka en massa om. Barnen gjorde de iaf. Kan väl säga att de var inte helt positiva till de hela. Ingen av dem. Men men, de ändrar sig säkert med tiden. Bara de får smälta tanken så blir de nog bra. Hoppas jag iaf. 


I helgen bär de av till äslkling igen. Ska bli så mysigt. Vi ska köra upp till svärmor o svärfar en sväng. Och kanske träffa de underbara ungarna på söndagen. Vi får väl se. Ska bli skönt att komma ifrån ett par dagar iaf. Även omjag var uppe i förra veckan så känner jag att de är dags igen. L ska på läger hela helgen o E ska vara hos sin pappa. Hur nu detta ska gå,. Vi får väl se. Antingen brakar helvetet löst eller så blir de hur bra som hellst. Jag vet inte. 


Nu blir de att göra lite här hemma innan man ska väg på jobbet o träffa alla goa kolleger igen. =) 

Puss o kram på er där ute. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards